Strategia de dezvoltare
STRATEGIA DE DEZVOLTARE
Domeniul I .CURRICULUM
Obiective specific | Modalităţi de realizare | Resurse (materiale şi financiare, umane, de timp) | Responsabil | Termen | Indicator de performanţă |
Dezvoltarea cu precădere la elevii gimnaziului a competenţelor de comunicare socială.
|
-Realizarea unei predări prin abordări interdisciplinare ale curricumului prin explicarea utilităţii practice a conţinuturilor;
-utilizarea metodelor alternative; -sistematizarea şi esenţializarea cunoştinţelor -realizarea in şcoală a unor discipline optionale, care se referă la aceste competenţe; -participarea elevilor la dezbateri în cadrul Consiliului elevilor şi implicarea lor in medierea conflictelor; -Perfecţionarea actului didactic prin abordarea metodelor moderne de învăţare centrată pe elev.
|
Financiare şi materiale:
-echipamente de laborator, buget local Umane: -cadrele didactice, informatician,psihologul , coordonatorul de proiecte şi programe educative Informaţionale: -programe, manuale, auxiliare, Timp: permanent Autoritate şi putere: -echipa managerială |
Comisiile metodice | 2017-2020 | Cel puţin 250-300 lecţii/an în
PowerPoint -80% calificative “Foarte bine” in urma asistenţelor la oră -creşterea cu 15% a numărului elevilor cu medii peste 8 |
Sprijinirea elevilor mai puţin motivaţi şi mai puţin sprijiniţi de familii in vederea ameliorării
rezultatelor şcolare |
-pregătirea diferenţiată a elevilor
-activităţi de pregătire suplimentară -motivarea elevilor -utilizarea unor grile de evaluare corespunzătoare
|
Financiare şi materiale:
-buget local, resurse proprii, echipamente, săli de clasă, Umane: -cadre didactice, pedagog Informaţionale: -programe, auxiliare, programe de recuperare( elaborate de pedagog) Timp: 5 ani Autoritate şi putere: -echipa managerială
|
Comisiile
metodice |
2017-2021 | creşterea in fiecare
an a numărului de elevi cu medie peste 6,50 cu 10% |
Dezvoltarea CDS in funcţie de nevoile integrării comunitare şi sociale
–
|
diversificarea ofertei de progame opţionale
-realizarea unor ativităţi extracurriculare (sportive, comunicare,orientare în carieră, etc) -realizarea in şcoală a unor discipline optionale: * de educaţie pentru sănătate la clasele V şi VI; *tehnologii *integrare europeană
|
Financiare şi materiale:
-buget local, Material didactice caracteristice Umane: -cadrele didactice Informaţionale: -programe, manuale, auxiliare, lucrări de specialitate Timp: 5 ani Autoritate şi putere: -comunitatea locală, echipa managerială |
Manager | 2017-2021 | Oferta opţională
Activităţi concrete |
Dezvoltarea unui sistem eficient de monitorizare a
elevilor
|
-elaborarea fişelor psihopedagogice pentru toţi elevii
-fişe de urmărire a frecvenţei -fişe de urmărire a disciplinei elevului -eficientizarea activităţii Consiliului Elevilor |
Financiare şi materiale:
-resurse proprii Umane: -diriginţi, invăţători, educatori, psihologul Informaţionale: -catalog, rapoarte, observaţii directe, interviuri Timp: 2 ani Autoritate şi putere: -decizii interne |
consiliul
diriginţilor
|
2017-2018 | scăderea numărului
de absenţe nemotivate cu 70% -scăderea cu 90% a actelor de indisciplină |
Dezvoltarea serviciilor
de educaţie a adulţilor
|
-Susţinerea de seminare cu părinţii în vederea îmbunătăţirii relaţiilor elev-părinte şi elev-profesor; -Lecturi cu părinti pe diferite teme; -Identificarea şi stabilirea în cadrul şedinţelor cu părinţii a adevăratelor probleme cu care ei se confruntă în educarea propriului copil; -Susţinerea unor dezbateri care au ca scop principal rezolvarea acestor probleme. |
Financiare şi materiale:
-bugetul local, echipamente, săli de clasă Umane: -invăţători, profesori,psihologul şcolar Informaţionale: -programe, manuale, auxiliare Timp: 5 ani Autoritate şi putere: -comunitatea locală, echipa managerială |
Manager | 2017-2019 | Atragerea a cel puţin a 70 % părinţi în activitatea gimnaziului |
Domeniul II. RESURSE UMANE
Obiective specifice | Modalităţi de realizare | Resurse | Responsabil | Termen | Indicator de performanţă |
Dezvoltarea
competenţelor profesionale şi manageriale
|
-analiza nevoii de formare
-studiul ofertelor de formare -participarea efectivă la cursuri de formare – Informarea personalului didactic cu elemente de noutate apărute în cadrul curriculumului disciplinei – Diseminarea informaţiilor primite de profesorii participanţi la cursuri de formare şi perfecţionare; – Împărtăşirea exemplelor de bună practică; – Îmbunătăţirea calităţii prestaţiei cadrelor didactice debutante prin activităţi de consiliere şi stagii de perfecţionare; – Exercitarea funcţiei de îndrumare şi control a managerilor gimnaziului şi a şefilor de comisii metodice prin asistenţe la ore şi acţiuni de perfecţionare; – Asigurarea accesului la publicaţiile de specialitate; |
Financiare şi materiale:
-bugetul local, resurse proprii, săli clasă, Umane: -formatori locali, cadre didactice Informaţionale: -baza de date din şcoală şi la nivelul raional Timp:2 ani Autoritate şi putere: -reglementări in vigoare
|
Manager
Responsabilul comisiei de formare |
2017-2018 | -90% din cadre didactice care să fi urmat cursuri de
formare continuă
|
Dezvoltarea bazei de date privind elevii şcolii şi incadrarea cu personal
|
-realizarea reală a recensămantului
– intocmirea bazei de date cu copii recenzaţi şi actualizarea anuală a acesteia/registrul electronic -elaborarea corectă a planului de şcolarizare pentru toate nivelurile de invăţămant
|
Financiare şi materiale: -bugetul local, resurse proprii
Umane: cadrele did. Informaţionale: -cataloage, date din teren, baze de date existente Timp: . 2ani Autoritate şi putere: -metodologii in vigoare
|
Manager Responsabilul
comisiei de şcolarizare Responsabilul privind recensămantul copiilor |
2017-2018 | Respectarea planului |
Domeniul III.RESURSE FINANCIARE ŞI MATERIALE
Obiective specifice | Modalităţi de realizare | Resurse | Responsabil | Termen | Indicator de performanţă |
Dezvoltarea
infrastructurii şi bazei didactico-materiale
|
– Se va solicita şi se va lucra în continuare cu APL pentru elaborarea şi realizarea unor proiecte de modernizare a blocului de studii al gimnaziului:
– reparaţia blocului alimentar – reparaţia blocului sanitar -finisarea reparaţiei sistemului de încălzire blocul B – Se va solicita de la Asociaţia de părinţi completarea bazei didactice la matematică,chimie – Se vor optimiza cheltuielile cu materiale necesare efectuării lucrărilor de reparaţii şi întreţinere a spaţiului de învăţământ; – Implicarea în continuare a atelierului şcolii în reabilitarea mobilierului; -achiziţionarea de mobilier adecvat pentru cabinetul lingofonic, atelierul şcolar; -măsuri pentru conservarea şi administrarea responsabilă a bazei existente; |
Financiare şi materiale:
-buget local, fonduri de investiţii, comunitatea,extrabugetare Umane: -personal nedidactic (administrator,ingineri, muncitori etc.) Informaţionale: -chestionare, starea fizică a clădirilor Timp: 5 ani Autoritate şi putere: APL, echipa managerială |
Manager | 2017-2020 | -perfectarea regimului termic şi de aerisire
Cabinet lingofonic bine amenajat , atelierul şcolar -70 % mobilier nou |
Dezvoltarea bibliotecii
şcolare şi infiinţarea unui punct permanent de informatizare a bibliotecii
|
-Se va asigura fondul de carte, manuale şi publicaţii în conformitate cu curriculumul fiecărei discipline de învăţământ;
-amenajarea unui spatiu de lectură – conectarea la internet
|
Financiare şi materiale:
-resurse extrabugetare, echipamente informatice Umane: -bibliotecar Informaţionale: -cataloage Timp: 2 ani Autoritate şi putere: decizie internă |
Manager | 2017-2018 | -creşterea nr. de cărţi cu
50% -toţi elevii cuprinşi in baza de date a bibliotecii |
Asigurarea de resurse extrabugetare pentru
derularea unor proiecte extracurriculare şi extraşcolare, existenţa unui fond de premiere.pentru elevi şi cadre didactice cu rezultate deosebite |
-sponsorizări
-donaţii
|
Financiare şi materiale:
– fonduri extrabugetare Umane: cadre didactice, foşti absolvenţi, agenţi economici Informaţionale: -ofertele solicitanţilor Timp: permanent Autoritate şi putere: -legislaţia in vigoare |
Manager
|
2017 -2019
|
nivelul fondurilor
obţinute -nr.de proiecte -achiziţii realizate |
Domeniul IV. PARTENERIAT ŞCOALĂ – COMUNITATE
Obiective specifice | Modalităţi de realizare | Resurse | Responsabil | Termen | Indicator de performanţă |
Promovarea imaginii şi
valorilor şcolii in comunitate |
organizarea şi desfăşurarea a « Zilei gimnaziului »
-participarea la programe şi proiecte cît mai diverse -iniţierea şi dezvoltarea a unor parteneriate cu reprezentanţii comunităţii şi alte şcoli |
Financiare şi materiale:
-resurse proprii, echipamente IT, săli de clasă Umane: -cadre didactice, elevi Informaţionale: -regulamente, metodologii Timp: permanent Autoritate şi putere: -comunitatea locală |
Manager
Responsabilul cu programe şi proiecte |
2017-2019 | -nr. de programe şi proiecte care să
cuprindă toate laturile educative |
Extinderea colaborării cu alte şcoli din ţară , cu ONG prin partciparea la proiecte interne | -constituirea echipelor de
proiect -aplicarea la Programul de granturi pentru dezvoltarea şcolară prin proiecte -incheierea unor parteneriate de colaborare intre şcoli |
Financiare şi materiale:
-buget agenţii naţionale Umane: -cadre didactice, elevi Informaţionale: -metodologii, regulamente, Internet Timp:5 ani Autoritate şi putere: DÎTS Briceni, comunitatea locală |
Manager
Responsabilul de programe şi proiecte educaţionale |
-realizarea a minim
2 proiecte la nivel de ţară |
|
Dezvoltarea relaţiei şcoală familie | -participarea directă a părinţilor in programele, manifestările culturale şi artistice derulate la nivelul şcolii organizarea de acţiuni educative (simpozioane, serbări, excursii, serate culturale şi de dans etc.)
-responsabilizarea comitetelor de părinţi pe clasă şi şcoală -participarea părinţilor la programe de formare ( “ Şcoala Părinţilor “) -organizarea şedinţelor cu părinţii, ori de cîte ori este cazul şi informarea corectă a acestora despre situaţia şcolară şi frecvenţa copiilor lor – realizarea programelor de educaţie juridică, antiinfracţională, în colaborare cu CP Briceni |
Financiare şi materiale:
-resurse proprii, buget local Umane: -invăţători, diriginţi, părinţi, psiholog Informaţionale: -baze de date de la nivelul şcolii Timp: 5 ani Autoritate şi putere: -regulamente interne, consiliul reprezentativ al părinţilor, psihologul şcolar |
Manager
Responsabilul de programe şi proiecte educaţionale |
2017-2020 | participarea a 50%
din părinţi la viaţa gimnaziului |
Promovarea educaţiei
ecologice in scopul protecţiei mediului. . |
-participarea elevilor şi a cadrelor didactice la proiecte ecologice desfaşurate de comunitatea locală sau firme de colectare şi reciclare a deşeurilor;
-amenajarea spaţiului verde din faţa şcolii; .-derularea unor activităţi şi concursuri educative pe teme ecologice; -realizarea in şcoală a unor discipline optionale de educaţie ecologică. |
Financiare şi materiale:
-resurse proprii, buget local Umane: -invăţători, diriginţi, părinţi, elevi: Informaţionale: -baze de date de la nivelul şcolii Timp: 3 ani Autoritate şi putere: consiliul local |
Manager
Responsabilul cu programme şi proiecte educaţionale |
2017-2021 | 60 % din elevii
şcolii vor contribui la activităti şi proiecte ecologice |